2013. augusztus 22., csütörtök

Ezer meg ezer éve...



Valaki megkérdezte tőlem: „Réka! Milyen az a reál élet?” Ezen elgondolkodtam. Ambivalens módon teljesen megfoghatatlan. Az életünk állandó mozgásban, változásban van, ráadásul mindenkinek másmilyen, és ahányan vagyunk annyiféleképpen éljük meg ugyanazt. Amit nekem jelent, nem biztos, hogy a másiknak is azt jelenti. Sőt még az sem biztos, hogy holnap nekem ugyanazt jelenti, mint amit ma jelent...

Tovább megyek: remek élet.
Csend! Hosszú, néma csend!

Végül megtöri a felismerés: remek élet? Ez már inkább megfogható!
Újabb ellentmondás...!

A folyamatos útkeresés közben többnyire van egy kép, pont az, amit kergetünk. Ezt hívhatjuk: remek életnek. Egy ideális, elképzelt világ. Egy álomkép arról, hogyan lenne jó, ha...

Ez azért megfoghatóbb, mert az álmaink sokkal jobban hasonlítanak egymáséira, mint a reál életünk. A közhelyes kívánságkosárban, amit a karunkon cipelünk: egészség, gazdagság, boldogság. Ebbe aztán belefér minden: kacsalábon forgó palota golfpályával, Ferrari Testarossa és modern társai és minden, ami magánnal kezdődik: repülő, jacht, bankár, detektív... és élet.

De hogy kicsit visszahúzódjunk a reálba, mindenki keres és csak kevesen találnak. Újabb ellentmondás: nem úgy van, hogy aki keres, talál?

Beszéltem egy másik emberrel és elakadtam. Én, az örök optimista, aki folyton úgy érzi rátalált a helyes útra és mindig bízik; leblokkoltam. Úgy szeretnék segíteni! De ha egyszer nem lehet! Mások vagyunk és máshogy élünk. Néhányan törekszünk a jóra, többre, másra, de nem jó helyen vagy módszerrel tesszük azt. Mások meg épphogy megpiszkálják a felszínt és kiáramlik a nagy tuti. A piszok mázlisták, mi?

A Remek Élet nagy titka annyira egyszerű – ezért ismerik olyan kevesen: hála és szeretet! 
  1. Érezz hálát mindenért amid van és amit szeretnél, hogy legyen. 
  2. Szeresd magad és ezután szeretni tudod a többieket is. 
Nehéz recept? Az, nagyon nehéz! Embert próbáló feladat! Nézz körül, mennyien képesek ezt a két dolgot betartani!

Blogommal az a célom, hogy minél többen élhessünk Remek Életet! Ezért megosztom elmélkedéseimet a Remek Élet dolgairól és összegyűjtöm azokat az általam már kipróbált és működő módszereket, eszméket, tárgyakat és szolgáltatásokat, amelyekkel egyre több remekséget tehetünk a reál életünkbe.

Mivel nem szeretek bort inni, ha csak vizet prédikálok, íme a saját hála és szeretet gyakorlatom:
"Hálás vagyok a Remek Életemért és azért, hogy ezt olvasod! Szeretem magam, mert jóra törekszem és szeretettel fordulok feléd, aki szintén nyitott vagy a Remek Életre!"
Vedd fel a hangerőt, kattints a linkre: https://www.youtube.com/watch?v=uh8HNCu96JM, hunyd be a szemed és érezd hálásnak magad már MOST a Remek Életedért!

R.É.K.A.


1 megjegyzés: