2013. október 12., szombat

IGEN vs. NEM (II. menet)


(Ez már a második menet, az előző bejegyzés folytatása. Ha azt még nem olvastad, kezd ezzel: http://remekeletkarnyujtasnyiraakarod.blogspot.hu/2013/10/igen-vs-nem-i-menet.html)


A napjaim mostanában NEMek és IGENek között zajlanak. Így megfigyelhetem, hogy áll - mondjuk - az üzleti életben a mérkőzés. Nem lepődtem meg, hogy a NEMek vannak túlsúlyban. De azt hogy ki, hogy mond NEMet, érdekes tapasztalat volt megélni! 7 csoportra osztottam a NEMlegelőket:
  1. Zsigerből, teljesen tudattalanul, mindegy mi az: NEM - mint Jim Carry az Igenember elején
  2. Könyörtelenül, akár mások helyett is szólva, határozottan: NEM
  3. Minimális infó után, félbeszakítva: NEM
  4. Tisztességgel végighallgatva, gyors mérlegelés után, illedelmesen: NEM
  5. Egyértelmű ugyan, de azért megmagyarázom, hogy enyhítsem: NEM
  6. Kicsit bizonytalan, de jaj, mi lesz, ha… inkább: NEM
  7. Hát valójában NEM, de azért legyen IGEN, aztán majd valahogy kimászunk belőle: NEM
Miután elég rövid idő alatt, közel fél ezerszer hallottam, hogy NEM, elgondolkodtam: ők akkor vajon a NEMemberek? Akik a magánéletükben is valószínű ugyanígy hoznak döntéseket és adnak válaszokat, ahogy az üzleti szerepükben is tették: ki határozottan, elutasítóan, ki hümmögve és szinte bocsánatot kérve.

Mi az oka a sokféle NEMünknek? Valahogy nem tudom elképzelni, hogy aki szinte rám csapja a telefont, elköszönés nélkül, hogy NEM!, az a magánéletében másképp tesz. De hogy lehet így élni? Hogy lehet valaki ennyire elutasító a lehetőségekkel, az élményekkel, az információkkal... és persze a csalódásokkal, fájdalmakkal, a tapasztalatokkal szemben?

És akkor az ellentétes pólus: a mindenre IGENember. Amivé Jim is változik a filmben, attól rettegve, hogy mi lesz a büntetése, ha valamit visszautasít...

Mindkettő veszélyes. Én is lovon ülve prédikálok, de hiába kedvesebb számomra az IGEN oldal, nem lehet az örökkévalóságig bírni combizommal a féloldalazást. Ráadásul, ha állandóan csak az egyik oldalon lógok, a másik oldalt eltakarja előlem a ló.

Na, és a vitakérdés: most akkor kinek is szól a NEM?
Még mindig a fülemben cseng az örök igazság: „A NEM, nem nekem szól!” Most mégis én kaptam! Engem utasítottak el a NEMmel, miközben, lehet, hogy csak önmagukat védték vele. Vagy engem védtek és maguktól utasították el a lehetőséget…?

Ítéletet hozni nem tudok. 

Az viszont már leesett, hogy trükkös mindkét válasz. Mert sokszor Te, a szavazatod ellentétét kapod. Így jelent majd az IGEN valójában NEMet, és a NEM igazából felszabadító IGENt Neked!

Szeresd hát magad annyira, hogy a saját érdekeidet veszed figyelembe mindenkor, ha döntened kell! 

Akár az IGEN, akár a NEM hagyná el az ajkaid, az egyezzen meg azzal az érzéssel, ami a szívedben bujkál. Így nem gyűjtesz magadnak ellentétes szavazatokat, és nem lepődsz meg, amikor hátáról ledob a ló!

A meccset ezennel döntetlennel lefújom.

R.É.K.A


Remek Élet 
Egészséges élet-, és gondolkodásmód, érzelmesen

1 megjegyzés:

  1. Ez csodás!!!! Gratulálok!!! olyan tökéletes és érthető... hm... és igaz.. :-)) így tovább, ne fogd vissza magad!! :-) ölelés! Timi

    VálaszTörlés