2014. december 6., szombat

Hol a kulcs?



Nekem is van egy piros mesém. Nem, ez most nem a Télapóról fog szólni, róla mesélnek most épp elegen! Gyerekkorom egyik kedvenc meséje a Csip-csup csodák című rajzfilm volt. Egyik farsangkor be is öltöztem Kanálka (vagy Kalánka?) néninek, ha jól emlékszem elég jól szerepeltem a szinte élethű jelmezemmel a versenyen.
„Nyakában lóg egy kis aranykanál. Csengettyű rajta, csakis jelre vár. Amikor megszólal, az kész csoda, Kalánka összement és nincs nyoma. Könnyű és nehéz is az életünk. Néha már azt se tudjuk, hol a fejünk. De hogyha érdekel a rejtelem, ebben a mesében gyere velem.”
Kalánka néni a legváratlanabb helyzetekben zsugorodott össze: „nahát, ez most egyáltalán nem hiányzott!” – mondta mindig, miután egérnagyságúra alakult. Már el is felejtettem a főcímdalt, de most már értem, mi tetszhetett nekem 6 évesen a varázslatos történetekben. 

„Könnyű és nehéz is az életünk. Néha már azt se tudjuk, hol a fejünk.” 

Mindig a kulcsot keressük a titokhoz. A megoldásra vágyunk. Hol a kulcs? – kérdezzük fennhangon izgatottan. Miközben mindvégig ott lóg a nyakunkban, mint a teáskanál Kalán néninek. A kulcs velünk van, bennünk van.

A kérdés inkább az, hogy hol a zár?
Hol van az a zár, amibe beleillik a kulcsunk, és nyitja is azt?

Annyi apró csoda történik az életünkben – látod, ha jó kislány voltál, ma ajándékot kaptál a Mikulástól…
De észrevesszük? Van időnk arra, hogy észrevegyük azt, ami történik körülöttünk, azt, amiben éppen vagyunk? Vagy csak magunkra húzzuk a piros sapkát és őrült Télapóként beszerzőkörútra indulunk, mert még ez, meg az hiányzik a boldogságunkhoz…

Holott mindenünk megvan. Minden úgy jó, ahogy van. Szép vagy. Jó vagy. Elég vagy. Tehetséges vagy, mert van kulcsod. Elégedett pedig majd akkor leszel, ha megtalálod a zárat is hozzá.

Mikulás van. Legyél 8 percre újra gyerek és gyere, nézz meg velem egy Csip-Csup Csodát! Kíváncsi vagyok, mit szólsz a történet tanulságához? Írd meg kommentbe, a facebook oldalamra vagy emailben: reka@remekelet.hu


R.É.K.A.

Töltődj. Fejlődj. Szórakozz.
A Remek Élet Karnyújtásnyira. Akarod?
remekest.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése