2012. augusztus 15., szerda

Tökmindegy...




Utáltam főzni. És bevallom féltem is tőle. Gondolkodtam is rajta, hogy hogy a fenébe fogok majd családanyaként helytállni és hogy leszek nagymama? Szerencsémre mind a két nagymamám csodálatosan főz és süt, így elég magasra emelték a lécet. Magasugrásban meg nem nagyon jeleskedtem tesi órán...

Aztán egyszer csak Michael Jordan rugói valahogy belekerültek a cipőmbe és egyre magasabbakat tudtam ugrani. Egyre nagyobb kedvvel és lelkesedéssel álltam a konyhában és egyre nagyobb sikereket könyveltem el. A legnagyobb siker az az, hogy állandóan főznöm kell! Amire úgy gondolom 2 napig biztos elég lesz, tuti, hogy elfogy és nézhetek újabb fogás után.

Rájöttem, hatalmas ereje van a dicséretnek és a pozitív visszacsatolásnak! Persze az is elég kedvcsináló, hogy a párom ugyanazt szereti, mint én. Nem kell kétféleképpen elkészíteni a húst, nem kell kiválogatni a zöldségeket, hogy melyiket tehetem a fazékba. Így aztán tényleg élvezet a sütés-főzés.

Most már imádok főzni. A nosalty.hu a kedvenc recept oldalam, de valójában még egy receptet sem csináltam meg úgy, ahogy az abban állt. A meglévő receptet csak múzsaként használom. Ahogy megnézek egyet már pörög is az agyam, hogy akkor ...a sima fehér liszt helyett ma melyik egészségesebb alternatívát is használjam... Ezért sem esem kétségbe, hogy mi „máshogyan” eszünk. Minden, hangsúlyozom MINDEN hagyományos étel elkészíthető egészségesebb, diétásabb formában. Mert egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszel.
„Amit eszel, azzá leszel!”
Hippokratész
Na, de mit együnk, hogy egészségesek, fittek, karcsúak legyünk és maradjunk? Ha az ókorban már fontosnak tartotta Hippokratész, hogy nem árt odafigyelni a táplálkozásunkra, akkor a mai infókorban mennyi vonallal kellene aláhúzni a mondatot, hogy elég figyelmet kapjon? Ha Neked tökmindegy az egészséged, akárhányszor aláhúzhatom, úgysem fog érdekelni.

Valóban igaz, hogy ami egészséges az ízetlen? Szerintem erre már mindenki legalább egyszer rá tudott cáfolni, amikor megkóstolt egy egészséges süteményt, vagy evett már grillhúst sült krumpli helyett csak salátával.

Ha túlmisztifikáljuk az egészség szót, akkor valóban elérhetetlen lesz egészségesen táplálkozni. De, ha azt nézzük meg milyen egyszerű dolgokat tehetünk annak érdekében, hogy egy kicsit egészségesebben (l)együnk, akkor a lehetőségek paradicsomában találjuk magunkat! Sőt, már-már túlkínálat van odaátról is! Mi a tényleg egészséges? Egyek húst, vagy legyek vega? Tegyek tejet a kávéba, vagy iktassam ki a hagyományos tehéntejet és a laktózt az életemből? Milyen szénhidrátból merítsek erőt, hagyjam el a gabonát és keményítőt és csupán az élő zöldség és gyümölcs legyen az energiabombám? Ahányfelé nézek és keresek annyi elmélet, annyi meggyőző példa.

Nekem is van egy saját elméletem az egészségről, az egészségesről. Mégpedig az, hogy minden ember más, minden szervezet másként működik. Vannak ugyan alappontok, amik megegyeznek, de mint ahogy az ízlésünk ételben, italban vagy öltözködésben is eltér, ugyanúgy más és más diéta fog működni mindnyájunknál.

Szeretném elérni, hogy ne legyen tökmindegy, hogy mit eszel, milyen kedved van, hogyan és hol élsz, mit csinálsz, mivel foglalkozol, kikkel veszed körbe magad. Mert hogy semmi se mindegy, minden számít! Egyik kedvenc gondolkodóm Brian Tracy is azt vallja: „Minden fontos, minden számít”.

Ha most még egészséges is vagy, biztos lehetnél még egészségesebb. Ha pillanatnyilag jó kedved van és boldog vagy, biztos lehetne fokozni a boldogságod. Ha most elégedett vagy a környezeteddel, életeddel, biztos lehetne még remekebb. Ha most csak úgy eljársz dolgozni, biztos van olyan, amit szívvel-lélekkel csinálnál. Ha most kapcsolatban élsz, biztos lehet harmonikusabb az életetek. Minden lehet, és minden apró mozzanat számít, de csak akkor, ha nem tökmindegy!

Hogy „tökösebb” lehess készíts valami finomságot a szezonális tökfélékből: sárga tök, cukkini (olasz tök), patisszon (csillagtök) és ezek számtalan színes és különböző formájú változataiból. Használd a fantáziád, kísérletezz, fedezz fel új ízeket! Közben lesz időd kicsit magadba nézni, mi volt eddig tökmindegy Neked.

(A fenti képen lévő tökhajót kapros, rizstejszínes, csirkehúsos kölessel töltöttem
- talán egy kicsit többel is -, tetejére juh- és kecskesajtot tettem, így került a sütőbe. A háttérben cukkini krémleves szintén rizstejszínnel sűrítve, pirított tökmaggal és szotyival megszórva.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése