2013. szeptember 6., péntek

Szeretetíz


Nagyon könnyen lelepleződöm. Ha szeretnéd megtudni, mennyire kedvellek, kérj meg, hogy főzzek Neked valamit...

Hosszas megfigyeléseim alapján arra a következésre jutottam, hogy csak szívvel-lélekkel vagyok képes főzni. (Vagy ezek nélkül is persze, de abban nincs köszönet!) Voltak olyan periódusok az életemben, amikor bár nagyon akartam valami finomat, jót, akár különlegeset, de sokszor csak egy egyszerű ételt elkészíteni mások számára – nem sikerült. Pedig ugyanúgy csináltam mindent, ahogy már előtte számtalanszor. 

És sokszor teljesen váratlan, vagy készületlen helyzetben egy olyan, még a lábujjainkat is megnyaló menüsort rittyentek össze, hogy csuda!

Belém nyílalt a felismerés, hogy mi áll a konyhatehetségem hátterében: 

a szeretet


Visszagondolva a nem sikerült, vagy kevésbé ízletes és dekoratív fogásokra, mind olyankor készítettem, amikor a szeretetem nem volt egészen őszinte... Volt egy kis félreértés, tisztázásra váró érzelmi töltés köztem és vendégem/vendégeim között, vagy valami miatt nem szívleltem annyira az illetőt.

Mielőtt minden ismerősöm visszaemlékezik a vendégségeimre... megnyugtatásként és magyarázatként jó, ha tudjátok, hogy magamnak is főztem már pocsék kaját!

Mi ebben a megnyugtató? Hogy a szeretetíz egy nagyon fontos műszer! Azonnal megmutatja, ha érzelmileg nincs minden a helyén! 

Nem az alapanyagokban van a hiba, ha valami nem úgy sikerül, ahogy kellene, hanem a fakanál keverőjében... ott kell keresni a probléma okát... fel kell menni, végig a karon, míg a szívhez nem érkezel, és ott elidőzni egy kicsit! Kérdezd meg, mi a baja? Mi bántja? Mire van szüksége, hogy újra mosolyogva dobbanjon?

Nagyon jó, pazarlás elkerülő módszer tehát, ha egymás irányába is olyan őszinte kíváncsisággal tekintünk, mint amennyire várjuk éhesen az első falat érkezését a szánkban érezni.

Ilyen meghitt beszélgetések mellé ajánlom, ezt a nagyon gyors és egyszerű, - természetesen - paleo muffint, amelynek szeretetíze könnyen a beszélgetés apropója lehet...

Kakaós-kókuszos paleo muffin szilvalekvárral


Az egészet bármilyen sorrendben összekeverjük és olyan mennyiségben adunk hozzá vizet, hogy ne legyen túl folyékony, hanem inkább masszaszerű maradjon. Csepegtessünk pár csepp kókuszolajat a muffin formába, majd egy kanállal tegyünk a masszából a mélyedésekbe. Mindegyik kupacra tegyünk xilites szilvalekvárt ízlésünk szerint, majd fedjük be a maradék masszával. Tegyük kb. 15 percre a 160 fok körüli sütőbe, és ha már érzed az illatát és a tű is kiállta a próbáját, már kész is! 

Jó étvágyat és beszélgetést hozzá!

R.É.K.A.

Ui.: a Paleocentrumban 10% kedvezménnyel vásárolhatsz Remek Élet kuponnal! ;-) Ne felejtsd el beírni a rendelés leadásánál, még a Kosár oldalon a kupon beváltásánál: remekélet!


Remek Élet
Egészséges élet-, és gondolkodásmód, érzelmesen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése