2010. október 11., hétfő

Mit csinál Szabi Laffában?



Annyira egyszerű a már megszokottat, kipróbáltat követni. Beállni a sorba, utánozni a tömeget. Sokszor kapom rajta magam, mennyire a szokásaim rabja vagyok. Régen nem tűnt fel ennyire. Miért tűnt volna, hiszen ott álltam a sorban… Jött a mosoly, a szokásos kérdés, a szokott válasz, a sürgés-forgás, néhány pillanat, fizetés, helykeresés, össz-vissz 15 perc és kész! Majd pár óra és kezdheted előröl, mert már nem is emlékszel rá!

Most már tudatosan máshogy van.

De miért nem itt kígyóznak éhesen? Igaz, én is féltem először, mit kapok! Engem is elriasztott kezdetben a termőföld neve az étlapon… De aztán nem volt gond, látva mit és hogyan, minden félelmem elszállt és helyébe a kíváncsiság költözött. Végül alig vártam, hogy képet alkothassak a szokatlan nevekről.

És így került Szabi is Laffába! Gasztronómiai utazásom egyik nagyszerű állomása Laffa szigete, a Közel-Kelet varázslatos világa. Frissen még kemencei forróságot áraszt, így hűvösebb napokon melegen ajánlott! És ahogy elvegyül rajta a padlizsán, tojás, saláta, uborka és káposzta… amelyek közt nagyszerű körítésül szolgál a csodás összhangot alkotó csicseriborsó- és szezámkrém.

Ezek után nem is csoda, hogy a finom és egészséges, tápláló ízekre éhes száj, mint az égbolt kincse nyílik meg, ezt hallván „tárulj szezám!” És eddig még nem érzett íz-kavalkád árad szét, melyet nem győzöl atomjaiként azonosítani. A nagy feladatból a nyers káposzta roppanása térit újra magadhoz és az a mennyei tudat, hogy végre nem csak fenséges, de egészséges is a lakoma.

Többek közt ezért is örülök annak, hogy már kilógok a sorból. Bár a mosoly és a kérdés ugyanaz itt is, a válasz azonban új. Így megnyugszik a test és egyaránt a szív. Pedig ez is gyors és mégis… más!

Szóval, már egyre gyakrabban veszem észre, hogy sabih laffában… 



2 megjegyzés:

  1. Réka! Szuper vagy! Eddig is sejtettem de, hogy ilyen jól írsz, nem gondoltam! Bocsánat ezért! További sok sikert kívánok és izgatottan várom a következő írásokat! Puszillak: Jolcsi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Jolcsi, és nem haragszom! :-)
    Én is puszillak: Réka

    VálaszTörlés